E-Mail marketing (Omnichanel)

E-mail marketing, (2/3 zajęcia)

  • budowanie listy odbiorców,
  • segmentacja listy,
  • strategie email marketingu,
  • najpopularniejsze narzędzia,
  • sposoby śledzenia efektów kampanii,
  • marketing automation,

Zadanie:

Ćwiczenie: Każda z grup powinna przygotować dla swojej firmy / produktu, mailing przy wykorzystaniu darmowego narzędzia jakim jest MailChimp. Poproszę abyście zebrali maile wszystkich osób w grupie jako potencjalnych zainteresowanych waszym produktem. (Założenie nasza grupa jest już “wysegmentowana”). Zaliczenie tej części zajęć będzie wysłanie mailingu do całej gotowej listy odbiorców przy zachowaniu automatyzacja newslettera – dla np. osób, które nie otworzą poczty w przeciągu 5 dni.

  • Przygotowanie całego mailingu pod kątem UX, UI;
  • Przygotowanie GRAFIK np. w Canvie;
  • dodanie linków UTM (będą kierowały do podstron waszych projektów u mnie na stronie);
  • Stopka RODO;
  • Uzyskanie pozytywnej oceny SpamScore.

Czym są UTM’y ?

Popularne nardzędzia – https://bit.ly/EmailMarketNardzedziaOmniChanel

Trendy – e-mail marketingu: https://bit.ly/OmniEmailMarket

UTM to znaczniki dodawane do linku. Pozwalają one przeanalizować ile było przejść na stronę z danego newslettera, banneru umieszczonego w serwisie zewnętrznym czy też reklamy na Facebook-u.

Śledzenie skuteczności kampanii – UTMy – bit.ly/OmniSkutecznoscKampanii